know-how.okhelp.cz
Kuchyně | Auto moto | Slovník | Co se stalo | Jak se co dělá - videa
VARI |
  Články
Výměna žárovky H7 Renault Thalia
Klínové řemeny
Rekuperace
Halogenové žárovky s UV filtrem
Boční náraz
Toyota Land Cruiser
Xenonové světlomety
LED diody šetří PHM
Smart car bezpečný městský automobil
Motorka na stlačený vzduch
Svodidla
Tragické nehody
Výrazy a definice u automobilu
Optimální otáčky motoru
Aditiva do paliv
Zajišťování závitů proti povolení
Jak vypočítat rozměr pneu, ráfku rozteče děr
Renault Thalia 1,4 8V
Otáčky motoru výpočet
Škoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline
Podzimní nákup automobilu
Mlha a osvětlení
Praga V3S
Proč nejezdíme na vodík?
Auto roku 2009
PC

Proč nejezdíme na vodík?

reklama

Proč ještě nejezdíme na vodík?

"Dej mi tři tisíce a já ti za to dám jeden tisíc".
Odpověď je jednoduchá. Vodík nejsnáze získáme rozkladem molekuly vody H20, ale jeho spálením získáme jen zhruba jednu třetinu energie, kterou jsme vložily do jeho výroby. Uznáte sami, že to není zatím příliš ekonomická záležitost.

Další problém je ten, že motor spalující vodík musí být z mnohem kvalitnějších materiálů (spalovací prostor), jako je tomu u motoru, který spaluje benzín, naftu, či plyn. Tím i cena takového motoru bude mnohem vyšší, než u klasických "benzíňáků".

V neposlední řadě je tu bezpečnostní riziko a možnost exploze vodíku. Víme, co dokáže například výbuch metanu. U nechtěné exploze vodíku by následky byly mnohem tragičtější.



Editace Jana Žákovská : 26.8.2010 - 15:15
Zobrazeno 2788x. Počet článků v kategorii: 25
Url:proc-nejezdime-na-vodikBy: Jana Zakovska


Jak se co dělá - technologické postupy - videa.
  Přidat.eu záložku
Pravidla a podminky užívání stránek  Sitemap  Kontakt
© 2009-2017 know-how.okhelp.cz All right reserved

www.okhelp.cz